3. Det fuldkomne åndedræt

Uge 1 og 2 har handlet om, hvordan du kan lytte mere åbent, hjertevarmt og uden forventning til din krop og dit sind. ’Bare’ helt åbent. Hvilket måske slet ikke er så nemt endda. 

De fleste af de forventninger og krav, vi har til os selv, er sagt, vist, gentaget gennem hele livet fra forskellige kilder. Og de viser sig som konkrete såvel som ubevidste forventninger og mønstre.

Summen af kravene kan være umulige at leve op til. Skal vi kunne trives i egen krop og liv, bliver vi derfor nødt til at opøve evnen til at sige 'nej', ’pyt’ og ’rend og hop’ til nogle af de mange præstations- og forbedringsprojekter (jfr. også den 'stå fast' bevægelse, der er opstået i halen på Svend Brinkmann med flere meningsdannere). Men hvordan gør vi så egentlig det?

Det fuldkomne åndedræt

En kropslig måde at slippe trængtheden - og modsat skabe mere rum i kropsindet kan gøres med åndedrættet. Kendskab til det fuldkomne åndedræt er denne uges gave til dig. Et fuldkomment åndedræt kan du foretage når som helst og hvor som helst. Altid bringer det kropsindet i ro, bringer dig i balance og skaber plads til klare tanker. Lyt til og læs om øvelsen her

Læs næste: 4. At trække stikket